Udane zakończenie sezonu

W sobotę o 12:00 miał odbyć się ostatni trening na wodzie. Nic z tego nie wyszło, więc odstawiliśmy łódki na regały i czekaliśmy w porcie do 16:00. O 16 odbyło się zakończenie sezonu żeglarskiego. Trwało do późna, więc wszyscy pojechaliśmy do Pauliny. Jak wszyscy pojechali do domów, to ja zostałam na noc. Rano o 12:00 był trening. Hala i orlik były zamknięte, więc trening odbył się na trawie. Był bardzo męczący, szczególnie przez to, że miałam całe przemoczone buty. Po treningu byłam padnięta. Nie wiem jak przetrwam następne. :D

Siemiany 2012 !

W Siemianach w dniach Pt 31.08 - N 02.09.2012 odbyły się Mistrzostwa grupy B XXVIII Regaty Pomarańczowe im. M. Skubija.  Do Siemian przyjechaliśmy w środę przed południem. Rozpakowaliśmy łódki i żagle, ale był mały problem z pontonem. Wodowanie pontonu poszło dobrze, ale auto które wiozło ponton na przyczepie zakopało się w tutejszym błocie. Na szczęście poradziliśmy sobie. Poszliśmy się zakwaterować, przebrać i na wodę. Na wodzie nie było ani trochę wiatru, ale było bardzo gorąco, więc trener pozwolił się kąpać. Następnego dnia znowu był trening przy odrobinie wiatru. Następnego dnia zaczęły się regaty. W normalnych warunkach odbyły się 3 wyścigi, w których zajęłam 19, 22 i 2 miejsce. Niest...

Regaty o Puchar Komandora CHKŻ

W czwartek ponownie odwiedziliśmy jezioro Charzykowskie. Pracy przy łódkach nie było dużo, bo tydzień temu zostawiliśmy tam łódki. Odbył się trening. W piątek znowu odbył się jeden trening, a po południu pojechaliśmy do aquaparku z okazji urodzin Pauliny. Następnego dnia na rozpoczęciu poinformowano nas, że odbędą się 4 wyścigi. W pierwszym wyścigu byłam 4, w drugim 6, w trzecim 15, a w czwartym  7. W tym dniu zajęłam 6 miejsce, co dało mi powód do radości :D. Niestety, następnego dnia zajęłam dwa 13 miejsca. Na szczęście była jedna odrzutka, ale i tak byłam 10. :(

Regaty o Srebrny Żagiel Optymista

W środę ( 25 lipca ) o 6 rano rozpoczęła się 7 godzinna podróż do Kiekrza. Po przyjeździe odbył się krótki trening na wodzie. Następnego dnia zabrakło wiatru, więc trening się nie odbył. Za to całe popołudnie kąpaliśmy się w jeziorze. W piątek rozpoczęły się regaty. Zebrało się 357 optymiściarzy. Tego dnia nie było za dużo wiatru. Pani Basia wywiesiła flagę AP i flagę numeryczną ( 3 godziny). Pomimo tego odbył się jeden wyścig w którym zajęłam 14 miejsce. Sobota była całkowicie wolna od żeglarstwa. Na maszcie KS ciągle wisiała odroczka. Cały dzień spędziliśmy w porcie jeżdżąc na trickboardzie, pływając i strzelając do celu.W niedzielę po odroczce odbył się jeden wyścig, w którym dotknęłam 1 ...

Obóz czas zacząć !

W poniedziałek zaczęliśmy obóz od rozpakowywania i obiadu.  Potem poszliśmy do portu przygotować łódki do pływania. To był bezwietrzny dzień, więc nie pływaliśmy. Mieliśmy trochę czasu dla siebie. Wieczorem postanowiliśmy zapoznać się z jeziorem i zrobiliśmy desant. We wtorek nic się nie zmieniło.  Dzień był bezwietrzny, ale i tak zeszliśmy na wodę. Po ciężkim pływaniu bez wiatru, drugi trening ( po obiedzie się nie odbył. Za to pojechaliśmy na rolkach z Charzykowy do Chojnic. Byłoby fajnie, gdyby Jasiek (właśnie zaczął żeglować) nie stłukł sobie ręki zjeżdżając z górki : (. Środa - kolejny dzień bez wiatru, ale my umiemy to wykorzystać. Trener zabrał nas motorówką w bardzo fajne miejs...

czytaj więcej

TRENING NA MORZU ( 25.05. - 27.05. )

Dzień pierwszy ( piątek )                   W piątek o 15:00 odbył się trening na morzu.  Robiliśmy zwroty przez sztag i rufy ma gwizdek.  Ćwiczyliśmy starty i udało się zrobić kilka wyścigów (dokładnie 4). W pierwszym wyścigu byłam pierwsza, w drugim też, a w trzecim i czwartym byłam 2. Dzień drugi ( sobota)        W sobotę o godzinie 11:00 ponownie wypłynęliśmy na morze, fala była trochę większa niż poprzedniego dnia. Robiliśmy to samo co w piątek, czyli starty i zwroty oraz kilka wyścigów ( 5 ). 1 wyścig - 2 miejsce 2 wyścig - 1 miejsce 3 wyścig - 2 miejsce 4 wyścig - 2 miejsce 5 wyścig - 3 miejsce Ten dzień był chyba najgorszy. Po wyścigach, gdy wracaliśmy do portu...

Regaty z Ustką + Nowa Łódka.

Kilka dni temu( dokładnie sobota 19.05) odbyły się regaty z Ustką. Przyjechało 7 osób z Ustki, a reszta była z Łeby. W piątek przyjechała moja nowa łódka! Od razu zaczęłam ją czyścić. Kolor burty: niebieski, Numer żagla: 1668. Gdy zawodnicy z Ustki wyjechali z łódkami, okazało się, że w ich klubie są trzy takie same łódki jak moja! Wracając do wyścigów ,  w pierwszym miałam okropny start, ale na mecie byłam i tak siódma. W drugim wyścigu miałam lepszy start , chociaż zahaczyłam o tyczkę , ale znowu byłam 7 ! Najlepszy start miałam w trzecim wyścigu, lecz po raz kolejny byłam siódma. Gdy wracaliśmy do portu zamieniliśmy się z Oskarem łódkami i na jego łódce wróciłam na holu do portu.  Na tych...

Charzykowy !!!

Wczoraj przyjechaliśmy do Charzykowy. Zakwaterowaliśmy się w niebieskim budynku na terenie klubu CHKŻ.  Po wypakowaniu łódek i żagli oraz przygotowaniu ich do zejścia na wodę poszliśmy do pokoi się przebrać. Zwodowaliśmy łódki i wypłynęliśmy na jezioro. Na początku mieliśmy problemy z motorówką, ale poradziliśmy sobie. Trenowaliśmy ścigając się. W pierwszym wyścigu spóźniłam się na start, bo ósemka na szotach przeleciała przez bloczek kabestanowy. Ale jednak nie byłam ostatnia !! W drugim poszło mi trochę lepiej, ale niestety już zapomniałam moich wyników. Ogólnie odbyło się 5 wyścigów, w tym ostatni  do portu. Po zejściu z wody( o 13:30) odwróciliśmy łódki ( ja przykryłam pokrowcem). O 1...

Jeszcze tydzień...

W tym tygodniu mieliśmy jechać na regaty Otwarcia Sezonu w Charzykowy, ale niestety nie pojechaliśmy. Za  to wczoraj trenowaliśmy na akwenie w porcie. Tylko zabrakło jednego - wiatru.  Pływaliśmy na zmianę z Wiktorią(bo Wiktorii łódka została w naprawie)i byłam dwa razy na brzegu, więc nie było tak źle :D. Dzisiaj pakowaliśmy sprzęt na wyjazd do Charzykowy. Łódki będziemy wkładać do samochodu w piątek, a w sobotę rano, WYJAZD!!!!!!

Po półrocznej przerwie...

Dzisiaj pierwszy raz w tym roku zeszliśmy na wodę. Pływaliśmy tylko półtorej godziny w porcie, ale i tak było fajnie. Było zimno ,więc ciepło się ubraliśmy. Robiliśmy zwroty od pomostu do statku. Oczywiście nie obeszło się bez chlapańca. Gdy  zeszłam na brzeg byłam cała mokra :D. Aris (pies trenera) cały czas przymierzał się do skoku do wody, czego mu nie wolno robić. Pewnie chciał z nami popływać :) Za dwa tygodnie jedziemy do Charzykowy na regaty otwarcia sezonu!!! Już nie mogę się doczekać! Pewnie będzie fajnie, jak zawsze. Ostatnio w Charzykowie byliśmy na bojerach. Ale bojery to nie to samo, co opytmisty. Mam nadzieję, że w Charzykowie będzie ciepło i zastaniemy tam trenera z Arisem :D ...

Przygotowania...

Dzisiaj mieliśmy trening na orliku. Po godzinie przenieśliśmy się do portu, żeby przygotować się do zejścia na wodę (za tydzień). Łódki tydzień temu pojechały do Kartuz, do naprawy, a żagle właśnie wróciły z Charzykowy. Nie obeszło się bez zawiązywania krawacików. Hangar jest tymczasowo niedostępny (zastawiony innymi łodziami), więc nie było łatwo wnieść żagli, ale udało się.  Już nie mogę się doczekać kiedy łódki przyjadą i zejdziemy na wodę. O tym napiszę za tydzień.

Kalendarz regat

Mamy już zaplanowane regaty na cały sezon żeglarski!!!    Nie wszystkie są potwierdzone, ale jest ich sporo, bo 9.  Nie wiem czy się wyrobimy, bo jedne regaty trwają aż miesiąc!!!!!    Ale mam nadzieję, że sobie poradzimy;D A to nasz kalendarz regat : Kalendarz imprez zawodników grupy Optimist na sezon 2012r. 2012-04-14      2012-04-15                Regaty Otwarcia Sezonu          Charzykowy                 Puchar Polski Grupy A, Puchar Polski Grupy B 2012-05-02      2012-05-03              Regaty Konstytucyjne              Charzykowy                Puchar Polski GrupyB, Puchar Polski Grupy A 2012-05-11        2012-05-13                Memoriał Ottona Weilanda      Charzykowy    ...

Trochę zdjęć...

Dzień wiosny

Hej! Dzisiaj pierwszy dzień wiosny kalendarzowej. Czujecie to?? Może nie jest zbyt ciepło, ale łódki już czekają w hangarze. Na pierwsze zejście na wodę w tym roku zostajemy w Łebie. Już nie mogę się doczekać, kiedy założę krótkie spodenki, krótki rękawek i japonki. Ale jeszcze trochę muszę poczekać :(. Kto by nie chciał już wakacji. Nie będzie już kartkówek, klasówek itp. Trzeba jeszcze trochę wytrzymać. :( Na razie muszę nacieszyć się treningami z Panem Stasiem (bo trener Karol wyjechał na Majorke). Nie ma co narzekać, zostało 9 dni do otwarcia sezonu żeglarskiego.

HEJ!!!

Jestem Julia, mam 11 lat i mieszkam w Łebie. Pływam na optymiście od trzech lat w klubie MKŻ Marina w grupie B. Moim trenerem jest Karol Jączkowski. Trenujemy na morzu i często wyjeżdżamy do Charzykowy. W Charzykowie, nie tylko żeglujemy. W wakacje jeździmy tam na rolkach,  gramy w piłkę i chodzimy na pizzę:D. W zimę jeździmy na łyżwach, latamy na bojerach i gramy w hokeja. W Łebie, w lato kąpiemy się w morzu (jak zasłużymy). Mam nadzieje, że mój blog będzie ciekawy i chętnie będziecie go oglądali.

Witaj, świecie!

Witamy w sails.pl! podoba Ci się ten blog? Załóż taki sam za darmo! Wejdź na Ty.sails.pl i aktywuj bloga w 3 minuty! Blog Żeglarski, założony w sails.pl pozwala mi na publikowanie, edycję i usuwanie wpisów za pomocą przyjaznego interfejsu. Edytor tekstu WYSIWYG pokazuje, już w czasie pisania, jak będzie wyglądał opublikowany tekst. Blog Żeglarski sails.pl daje także możliwość edycji tekstów w HTML. Do wpisów mogę dołączać filmiki z Youtube, podając link do wideo, a także zdjęcia z dysku lub prosto z Sieci, jak to poniżej: Blog Żeglarski sails.pl umożliwia także wybór szablonu i kolorystyki, specjalnie zaprojektowanego wyglądu strony. W każdym z nich można zmienić obrazek w nagł...